Saturday, July 26, 2014

Strip-washing my cloth diapers!

I barely talked about cloth diaper, need to talk on it more perhaps in future. Anyway, post kali ni kita share how to stripwash your cloth diapers. I'd happily stripwash my CD every 6 months or so (bergantung kepada kerajinan) and the last time i did stripwash was on May. Tapi disebabkan these few days Syakir would scream his lungs out after an hour or so his diapers changed so I suspected it must be from his CD. After I checked and rechecked any abnormalities, then I found 1 thing. My hubby voluntarily wash the CDs with new laundry detergent, which I guess he used after the normal detergent used up. Biasa kami guna BabyOrganix O'Clean Laundry Detergent tapi disebabkan sabun habis, he use the detergent from a hamper we won from BabyTalk. So far (for 2 years) memang tiada masalah guna sabun tu. gambarnya yer..

Happened to be, my hubby accidentally use another brand which I would strongly not recommending to use for CDs. It produce fragrant smell which I doubt a good thing for CDs.
Lanjutan daripada itu, maka mencucilah saya untuk menghilangkan sebarang tinggalan / kesan / selaput yang tidak sewajarnya ada pada CD. It's time for stripwashing.

Apa yang saya guna? My 1st step, cuci pocket diapers dengan Sunlight untuk menghilangkan kesan minyak atau selaput yang terbentuk. Cuci dengan tangan di permukaan dalam CD dan dalam poket. Cuci sehingga yakin ia bersih atau hilang bau. Kemudian, bilas sehingga bersih dan hilang sabunnya.


Kemudian, masukkan ke dalam mesin basuh dan cuci tanpa sabun untuk cucian pertama. Dalam cucian kedua, bancuh 1 sudu soda bikarbonat dengan sedikit air suam dan masukkan ke dalam mesin basuh. Tambahkan juga sedikit distilled apple cider / cuka untuk menghakis lapisan minyak dan kulat pada permukaan dalam CD. cuci sehingga bersih. ulang 2/3 bilasan untuk menghilangkan sebarang bau.

Kemudian boleh la sidai...

No comments: